Top 5 případových studií NFC

CO JE NFC?

NFC technologie (neboli Near-field communication technology) je bezdrátová technologie, která umožňuje rychlý a bezpečný přenos dat mezi dvěma chytrými zařízeními.

KDE SE S NFC SETKÁVÁME?

NFC je mnohem rozšířenější, než si myslíte. Pokud jste někdy platili pomocí Apple Pay, Google Pay nebo Samsung Wallet, použili jste technologii NFC.

NFC Forum oznámilo obrovský nárůst certifikace NFC. Ve skutečnosti se na konci roku 2019 používaly 2 miliardy zařízení s podporou NFC a 9 z 10 nejprodávanějších smartphonů na světě mělo nativní funkce NFC. Tyto působivé nárůsty jsou pravděpodobně způsobeny tím, že NFC je hnací silou mobilních plateb.

Ke konci roku 2019 se Apple dostal do novinových titulků, když s uvedením iOS 13 oznámil „základní NFC“ ve všech iPhonech. V minulosti Apple ne vždy plně podporoval NFC. Funkce tam byla, ale většinou byla skryta v telefonu a byla používána jen u Apple Pay. Nyní byly možnosti plně rozšířeny, aby odpovídaly možnostem společností Google a Samsung.

Nejen to, ale Apple ukázal svůj závazek začlenit a využívat NFC technologii tím, že NFC používal pro přihlašení účastníků k WWDC (Apple’s Worldwide Developers Conference), i když mohl použít papírové vstupenky nebo čárové kódy. Mít Apple jako hnací motor NFC pomáhá posouvat trh rychleji.

Značky neustále hledají nové způsoby, jak zaujmout zákazníky a budovat smysluplné vztahy. Technologie NFC je odolný a účinný prostředek komunikace se zákazníky, díky kterým se mění způsob, jakým se podniky prodávají.

1. NFC VYBAVENÍ PRO FITKA

Výhody NFC využívá nejen pohostinství a podniky založené na produktech, ale také mnoho posiloven se rozhodlo umístit na své vybavení karty a nálepky s podporou NFC. Po klepnutí na NFC se uživatel dostane přímo k pokynům, jak například daný stroj správně používat. S kartou Qcard lze tento postup posunout ještě o krok dále, protože software dokáže nejen otevřít video z Youtube s podrobnými informacemi o tom, jak stroj používat, ale také vám spustí ukázku konkrétních tréninků a cviků.

2. NFC TAGY

Jednou z předních výhod technologie NFC je její univerzálnost, zejména jednoduchost jejího zabudování do různých produktů. Technologie NFC Tagů funguje stejným způsobem jako vizitky Qcard, ale díky velikosti jsou Tagy lépe přenositelné. Oba tyto produkty jsou ideální pro okamžité sdílení dat jako jsou vaše sociální sítě, bankovní údaje pro platbu, nebo jakýkoliv digitální obsah. Jde o jednoduchý a účinný způsob, jak zvýšit povědomí vaší značky a vyniknout na přeplněném trhu.

3. NFC ŠTÍTKY PRODUKTŮ

NFC lze také kreativně využít ke zvýšení prodeje a konverzí. Připojením karty nebo samolepky NFC k výrobku spolu s etiketou můžete potenciální zákazníky odkázat přímo na vstupní stránku, která jim poskytne více informací o výrobku a přesvědčí je ke koupi. Nedávno společnost Adidas zrealizovala kampaň, která spočívala v tom, že na své tenisky připevnila štítky s funkcí NFC. Když zákazník v obchodě na štítek klepnul, přesměroval ho to na úvodní stránku, kde se mohl dozvědět více informací o produktu, včetně toho, jak zjistit, zda jsou tyto tenisky tou správnou volbou pro jeho potřeby.

4. NFC VIZITKY PRO NETWORKING

Digitální marketing je velmi rozsáhlý. Značky neustále hledají nové způsoby, jak zaujmout zákazníky a budovat s nimi smysluplné vztahy. Technologie NFC je levný, odolný a bezpečný prostředek komunikace se zákazníky, který mění způsob, jakým se firmy prodávají. Nejen to, ale značky NFC lze zabudovat do téměř jakéhokoliv předmětu a proměnit je pomocí digitální interaktivity. To následně zvyšuje hodnotu produktu. Značky tak získávají snadný způsob, jak svým zákazníkům přidat hodnotu v podobě cen, marketingu a spotřeby.

5. RESTURAČNÍ MENU

NFC bylo přijato restauračním průmyslem jako způsob, jak zákazníkům umožnit objednávat a platit přímo od jejich stolu. Vše, co k tomu potřebujete, je karta nebo nálepka s podporou NFC na každém stole, která zákazníka zavede přímo na stránku konkrétní objednávky nebo platby. Technologie Qcard znamená, že NFC lze také využít k tomu, aby zákazníci mohli snadno vyhledat informace o alergenech nebo dokonce zanechat recenzi cestovního poradce.

V podobném duchu nedávná marketingová kampaň KFC používala plakáty s NFC umístěné na strategických místech ve městech (vedle jejich konkurence).  Když byl na plakát přiložen smartphone, technologie NFC přenesla pokyny k nejbližší restauraci KFC.

Zpět na blog